Ini adalah belog contest saya.. My personal belog as below.. Sila lah klik..

Masyimalo Heart

Sunday, May 8, 2011

The joy of Motherhood contest


Nak join klik banner..




Tu la gambar saat ceria saya dan anak bujang saya...

Nak share saat gembira bersama anak bujang sorang nie...

Saya bersalinkan Ar-Rayyan secara czer.. Sebelum deliver tu mmg dah nekad nak fully BF baby.. So lepas operate tu saya try nak BF baby tapi susu tak kuar cuma kuar kolostrum tu sket2 je... Tapi doc kata takpe sebab kolostrum tu boleh kenyangkan baby sampai sehari.. So lega lah kat situ..

Bila hari kedua saya BF puas la anak saya nyonyot2.. Tapi susu tak kuar..Sedih sangat sebab anak lapar ni menages2.. Tapi saya nekad nak BF jugak saya kuatkan semangat pekakkan telinga bila orang2 tua sume suh bagi je Formula milk..

Masa tu nipple ni dah merekah dah berdarah2, terkoyak... Sakitnye tuhan je la yang tau.. Setiap kali anak nyonyoy setiap kali tu la saya meronta2 kesakitan...

dah la masa tu sedih sebab tau anak saya nyonyot nipple tu buta2 je, susu tak kuar.. Memang saya menages sedih tengok anak yang saya kandung 9 bulan tu kelaparan... Masa tu saya tak pikir dah kesakitan jahit kat perot nie, saya hanya pikir nak stimulate susu bagi kuar...
Jenuh la saya sikat2 breast urut2 sket, tuam ngan air panas..

Subuh masa pagi hari ke3 tu.. saya gi nuseri sebab nak BF anak walaupun saya tau susu takde dan saya akan ksakitan tapi saya tak kesah.. Demi anak...

Subuh tu bila anak isap je, terasa air susu mengalir.. Perasaan saya ketika tu sukar digambarkan.. Gembira sangat sebab anak saya dapat minum susu ibu die.. setelah seharian berlapar... Memang tak tergambar perassan saya ketika tu, ilang sume rasa sakit sedih yang saya lalui 3 ari sebelum tu... Tu la orang kata the power of mother love...

Alhamdulillah sampai sekarang saya masih fully BF Ar-Rayyan.. Memang saat terindah bagi saya adalah ketika saya BF anak saya.. Sebab itu adalah saat esklusif antara ibu dan anak.. tak siapa boleh ganti tempat ibu untuk menyusukan anak die.. Saat ekslusif itu hanya milik ibu dan anak, even ayah pun tkde saat tu kan??? hehhee

Bila menyusu tu rasa kasih sayang yang mengalir di setiap titisan susu yang anak saya hisap.. Semoga saya akan terus dapat BF anak saya sampai umor 2 tahun..

1 comment:

Nurul Aznil said...

salam,

tahnian kerana berjaya menyusukan Ar-Rayyan walau sakit ketika itu...
You're 1 strong Mummy~

and thank you for joining the contest.